De AVROTROS blijft de AVROTROS heten. De fusieomroep heeft eerder nagedacht om in eerste instantie onder die naam te fuseren en de naam later te veranderen, maar die plannen zijn van tafel. De omroep blijft richting het publiek voorlopig daarnaast de merken AVRO en TROS los van elkaar voeren.
Ed Nijpels, voorzitter van de raad van toezicht van de omroep zei vanochtend op BNR: "We hebben er lang over nagedacht maar voorlopig beginnen we er niet aan. AVRO en TROS zijn allebei buitengewoon sterke merken en je merkt in de wandelgangen dat iedereen gewend raakt aan AVROTROS."
Vorige week werd bekend dat de omroep zo'n 180.000 leden heeft verloren tijdens de afgelopen vijf jaar. Volgens Nijpels is dat geen groot probleem. "De ledenaantallen doen er niet meer toe. Dat wil zeggen: als je maar 150.000 leden hebt, dan blijf je de zendtijd houden die je de afgelopen jaren had. De AVROTROS heeft ook heel bewust besloten om geen geld meer in te zetten voor een grote ledenwerfcampagne."
Daarnaast geeft hij aan dat 'zijn' omroep de enige van drie fusieomroepen is waarbij de leden daadwerkelijk lid zijn van een gefuseerde vereniging. "Je kan ook geen lid meer worden van de AVRO of van de TROS, je bent nu lid van AVROTROS."