Home Landelijke radio Analyse luistercijfers: 3FM wint vooral bij de vrouwelijke luisteraars

Analyse luistercijfers: 3FM wint vooral bij de vrouwelijke luisteraars


Radio 3FM wint vooral bij de vrouwelijke doelgroepen veel luisteraars. Dit blijkt uit een analyse van de cijfers in het RadioFreak Luistercijfer-dossier. In de doelgroep vrouwen 10+ wint het station 1,6 procent terwijl bij de mannen in die doelgroep er maar 0,4 procent bij komt.

Ook in de leeftijdsdoelgroepen 10-19, 20-34, 20-49 en 35-49 jaar komen er meer vrouwen dan mannen bij die naar het station luisteren. Toch is over het geheel gezien het percentage mannen dat naar de publieke popzender luistert groter.

Radio 538 verliest fors in de doelgroep 10-19 jaar, de zender zakt hier 3 procent. Radio 3FM en Sky Radio lijken in die doelgroep het meest te profiteren en winnen 5,9 en 1,7 procent. Radio 2 wint in alle doelgroepen tussen de 20 en 65 jaar meer dan 2 procent. Sky Radio wint in de meeste doelgroepen meer dan een procent.