De radiocommercial 'Route 99' van Albert Heijn is in april als beste commercial beoordeeld door de Nederlandse consument. Dit blijkt uit de maandelijkse verkiezing van het Radio Advies Bureau (RAB).
Albert Heijn valt vaker in de prijzen in deze RAB verkiezing. De radiocommercial is onderdeel van de actiecampagne “Route 99”, dit thema is inmiddels goed bekend bij de Nederlandse consument en kan op veel sympathie rekenen. De commercial gebruikt dit keer niet de stem van de populaire filiaalmanager maar een heldere vrouwenstem. Uit onderzoek blijkt dat vrouwenstemmen beter werken dan mannenstemmen in radiocommercials. Vrouwenstemmen scoren vooral beter op geloofwaardigheid en leiden bovendien tot een hogere koop- en bezoekintentie.
Tweede in april is Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) met de radiocommercial waarin Frans Bauer in dialoog met een kind de flessenactie voor KiKa-bouw aankondigt. De Telegraaf, in samenwerking met het Oranjefonds, wordt derde in april met de radiocommercial “Appeltje van Oranje”. De inhaakcommercial vraagt consumenten het Koningspaar een warm hart toe te dragen door een Appeltje van Oranje op te spelden, dat men krijgt bij aankoop van de krant. De radiocommercial appelleert aan vaderlandsliefde in stijl met sfeervolle muziek, dit concept gebruikt De Telegraaf ook in andere commercial en acties.