Supermarktketen Albert Heijn was de grootste adverteerder in het 1e kwartaal van 2002. In dit kwartaal is in totaal ruim 59 miljoen euro uitgegeven aan het uitzenden van radiocommercials. In dezelfde periode van vorig jaar was dit bijna 55 miljoen euro. In de ranglijst van adverteerders die in het 1e kwartaal van 2002 op radio hebben geadverteerd, staat Albert Heijn op een eerste plaats met een bruto radiobudget van ruim 1,2 miljoen euro. Dit is 19% van het bruto totaalbedrag van de ruim 6,3 miljoen euro die zij tot nu toe in 2002 aan reclame hebben besteed.
Net onder Albert Heijn staat dit jaar, met een klein verschil, het Ministerie van Financiƫn met een bruto radiobudget van 1,2 miljoen euro. Zij hebben 9% van hun totale mediabudget (13,7 miljoen euro) uitgegeven aan radiocommercials. Vorig jaar stonden zij in dezelfde periode bovenaan de lijst van de radio-adverteerders met een bruto radiobudget van ruim 1,9 miljoen euro.
Op de derde plaats in de lijst staat Renault met een bruto radiobudget van bijna 970.000 euro. Zij gaven in het 1e kwartaal van 2002 in totaal bijna 2,8 miljoen euro uit aan reclame. Hiervan ging 35% naar het medium radio. In dezelfde periode van vorig jaar hebben zij in het totaal ruim 3,6 miljoen euro bruto aan reclame besteed. Toen ging hiervan 6% naar het medium radio.