De verkoop van audioreclame heeft in het eerste kwartaal van 2025 een groei laten zien van 3,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De totale bestedingen aan audioreclame kwamen daarmee uit op ruim 51 miljoen euro, net opzichte van 48.8 miljoen een jaar eerder. Onder audioreclame valt reclame op de radio, in podcasts en op digitale kanalen.
Digitale radioreclame stijgt met maar liefst 35% naar 3,1 miljoen euro. Ook reclame in podcasts zit in de lift, met een groei van bijna 10% naar 0,9 miljoen euro. Spotreclame op radio blijft met 44,4 miljoen het grootste segment en maakt 87% uit van het totaal. Branded contentreclame liet een daling zien en kwam uit op 2,6 miljoen euro.
De top 3 branches die het meest adverteren in radioreclame zijn retail met 30%, Financiƫle Dienstverlening en Transport met 10%. De grootste adverteerder was supermarkt Lidl, gevolgd door KPN en Odido.
Foto: Pixabay | Chunchun