De champagne is ontkurkt bij 3FM. De publieke popzender ging in de laatste luistercijfers 0,6 procent in marktaandeel omhoog en komt uit op 8,9 procent. "Dat is het hoogste aandeel sinds de zomer van 2003", zo reageert een woordvoerder. "We zitten allemaal met open mond naar ons computerscherm te staren", zegt Coen Swijnenberg.
"Het allertofste van de luistercijfers van 3FM is toch wel dat we er niets anders voor gedaan hebben: gewoon vasthouden aan onze idealen!", aldus een blije Michiel Veenstra. "Holy cow!! Plus 0,6 procent!", zegt Domien.
Ook Radio 2 doet het goed. De familiezender blijft tweede met een aandeel van 10,4 procent. "Een volle procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar (mei/juni)." Het totale aandeel van de publieke zender komt op 30,4 procent, een groei van 1,9 procent ten opzichte van de dezelfde periode vorig jaar (mei/juni) toen het aandeel uitkwam op 28,5 procent.
Sky Radio ziet haar marktaandeel weer stijgen naar 9,1 procent. In mei en juni voerde het radiostation actief campagne met zomerse tv-commercials, abri’s en een billboardcampagne. "We zien het marktaandeel stijgen en opnieuw weten ruim 3,2 miljoen verschillende mensen ons te vinden", zegt Ab Trik, CEO Sky Radio. "Ik heb er vertrouwen in dat we deze mooie lijn kunnen doorzetten voor de komende meetperiode."
Algemeen Directeur Carlo de Boer van 100% NL is ook blij met de groei van zijn station met 0,3 procent. "Deze groei is echt ongelofelijk en het gaat maar door. Vorig jaar had 100% NL nog een marktaandeel van 2,4 procent. Inmiddels staan we op vier procent marktaandeel en luisteren er bijna 1,6 miljoen luisteraars per week naar ons. Een topdag vandaag!"
Ook Radio Veronica is tevreden. Het marktaandeel bleef stabiel op 6,1 procent. "Naast de beste muziek verrassen we luisteraars met aansprekende acties en hebben we een geweldig team van dj’s en producers die het radiostation levendig en aansprekend maken. Dat we een record aantal luisteraars hebben behaald, vind ik een geweldige prestatie!", aldus Ab Trik.