Tevredenheid bij Sky Radio over de luistercijfers over december en januari die vanochtend bekend werden gemaakt. De non-stop muziekzender haalde een marktaandeel van 9,9 procent en staat daarmee samen met Radio 538 op de tweede plek. "Sky Radio heeft de afgelopen maanden een explosieve groei doorgemaakt", zegt Ab Trik, CEO Sky Radio. "Met dit marktaandeel zijn we gewoon weer commercieel marktleider."
De regionale publieke omroepen haalden een aandeel van 12,8 procent, net als Radio 2. Bij reclameverkoper ORN Radio zijn ze er blij mee. "Elke zender heeft het streven te stijgen in verschillende doelgroepen. ORN Radio is blij met een sterke positie bij de doelgroep boodschapper (10+)." In die categorie werd een aandeel van 13,5 procent gehaald.
Classic FM won niks, maar verloor ook niks en hield een aandeel van 2,3 procent. “De winterperiode is voor Classic FM een van de best beluisterde periodes", zegt programmadirecteur Pieter Buijs. "Mede dankzij leuke lijsten als ‘De Klassieke Top 1000 Aller Tijden’ weten we steeds meer luisteraars aan ons te binden. Ik ben trots op deze prestatie en deze luistercijfers. Classic FM bewijst des te meer hét klassieke station van Nederland te zijn."