Op internet wordt voor verschillende steden actie gevoerd om het Glazen Huis van 3FM binnen te halen. De gemeente Groningen is het meeste actief. Samen met stadspromotor Marketing Groningen is er een promotieplan opgesteld voor 3FM Serious Request 2009. Dat plan moet de publieke popzender overhalen om het Glazen Huis aan het einde van dit jaar in Groningen te zetten. Er is ook een speciale website opgezet: SeriousRequestInGroningen.nl.
Daarnaast hebben verschillende Groningers een hyves opgezet waar nu ruim 2300 mensen lid van zijn: Seriousrequest09.hyves.nl.
Ook in Enschede is een Hyve opgezet waar al ruim 15.000 mensen lid van zijn. Da's ongeveer net zoveel als een Hyve in Maastricht aan leden heeft. Die is opgezet door Erwin Heuts (31), Roel Rutten (30) en Bjorn Jacobs (33). Er werd afgelopen editie in Breda ruim 5,6 miljoen euro opgehaald voor het goede doel. "Natuurlijk is dat veel geld", vindt ook Roel Rutten. "Maar als het huis naar Maastricht komt, zal Breda een lachertje blijken. In deze stad komen er zo veel mensen op af. Je kunt hier het NK achteruit wandelen houden; zet er een tap bij en je hebt zo 2000 toeschouwers."
Door het enorme succes van het Glazen Huis hebben zestien gemeenten zich inmiddels gemeld bij 3FM voor de editie van dit jaar. Eerder werd al bekend dat daar onder andere Maastricht, Tilburg, Amsterdam, Rotterdam en Almere het Glazen huis graag binnen de gemeentegrenzen willen.
De kandidatuur van Utrecht is onzeker geworden. De gemeente wil graag opnieuw het Glazen Huis in de stad hebben, maar Utrecht vraagt zich af of de Neude daar nog wel groot genoeg voor is. Een alternatieve locatie in de gemeente lijkt niet voor handen.