Hylke van der Meer wordt per 1 maart 2009 Commercieel Directeur van de FD Mediagroep, waar BNR Nieuwsradio onder valt. Na een interim periode van zes maanden heeft Hylke van der Meer er de voorkeur aangegeven een vaste aanstelling als Commercieel Directeur bij FD Mediagroep aan te gaan.
In zijn functie is Van der Meer onder andere verantwoordelijk voor de advertentie en content verkoop op de Business to Business markt voor Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio (print, radio, internet). Hij stuurt een groep salesverantwoordelijken aan die multimediaal een geïntegreerd aanbod naar de markt brengen (zowel ‘spot’ als ‘non-spot’ ). Tevens is hij verantwoordelijk voor de marketing naar de adverteerders en de media- en reclamebureaumarkt.
Van der Meer zal deel gaan uitmaken van de uitgeefteams voor Het Financieele Dagblad en BNR en zal rechtstreeks rapporteren aan Algemeen Directeur Jacques Kuyf.
Hylke van der Meer was de laatste jaren werkzaam als zelfstandig interim manager en adviseur ten aanzien van commerciële zaken voor onder andere Koninklijke Wegener NV en OSR Juridische Opleidingen. Daarvoor werkte hij bij PCM Uitgevers als directeur Commercieel Bedrijf.