Onder het motto ‘Wees een ster, word lid van BNR’ gaat BNR Nieuwsradio tientjesleden werven. Dat heeft de commerciële radiozender vandaag bekend gemaakt. Volgens hoofdredacteur Paul van Gessel zijn de luisteraars van BNR loyaal en betrokken. "Wij denken dat onze fans zo tevreden zijn dat ze graag lid van ons willen worden."
Gisteren werd bekend dat er bij de FD Mediagroep, waar BNR onder valt, 49 mensen hun baan verliezen. Daarnaast wordt programmering in de middag uitgekleed. "Het zou enorm helpen als minister Plasterk net zoveel lef toont als de Franse president Sarkozy en de publieke omroep zoals het hoort reclamevrij maakt. Dan komt er meer advertentiegeld naar ons."
Wat BNR de donateur gaat aanbieden is nog niet duidelijk. "Misschien een grote fandag", aldus Van Gessel. "Maar voorlopig bieden we 365 dagen goede radio; is dat niet al mooi genoeg?"
Van Gessel sluit niet uit dat zijn zender het publieke bestel in gaat als er zich 50.000 leden melden. "Maar wij willen graag een hele zender en geen uurtje per dag", lacht de hoofdredacteur.