Zendermanager Kees Toering van Radio 2 is erg blij met de luistercijfers over november en december 2008 die vanochtend bekend zijn gemaakt. Het publieke zender is marktleider met een marktaandeel van 12,4 procent. Dat komt vooral door de Top 2000, waarvan eind vorig jaar de tiende versie werd uitgezonden. “Hoewel we al wisten dat de jubileumeditie van de Top 2000 massaal is beluisterd, is het toch spannend hoe zich dat vertaalt in de luistercijfers. Als blijkt dat je met de Top 2000 opnieuw de best beluisterde radiozender bent, dan is dat natuurlijk geweldig. Zeker als je bedenkt hoe sterk de concurrentie is geworden. We zijn trots en we zijn ook zeker van plan om deze nummer 1 positie vast te houden", aldus Toering.
Ook Sky Radio profiteerde van de kerstperiode. Het zag het marktaandeel met 0,8 procent stijgen. “Ik ben trots op het feit dat onze programmering zo goed aansluit bij de wensen van luisteraars", zegt Ab Trik, CEO Sky Radio. "Ik kijk met een goed gevoel uit naar de ontwikkelingen van het station in het nieuwe jaar."
Ook bij Classic FM is men tevreden met het behaalde marktaandeel. Er werd niks verloren, waardoor het aandeel 2,3 procent bleef. “Classic FM heeft in 2008 een mooie prestatie neergezet", concludeert programmadirecteur Pieter Buijs. "Classic FM behoort tot de klassieke top van Nederland en bewijst dat iedere maand weer."
100%NL steeg met 0,1 procent tot 2,7 procent. Algemeen Directeur Carlo de Boer is daar erg blij mee. “De luistercijfers in december zijn altijd anders dan normaal. Veel collega stations programmeren grote radio events zoals de Top 2000, Serious Request en kerstmuziek. Ondanks deze succesvolle programma’s is 100% NL er toch in geslaagd verder te groeien. Een goed begin van 2009, maar ook in de rest van het nieuwe jaar zullen we er alles aan doen om de stijgende lijn van 100% NL verder door te zetten."