Radio blijft de belangrijkste manier van audioconsumptie. Dat blijkt uit het mediatrends onderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Meer dan 10.000 respondenten van 13 jaar en ouder zijn ondervraagd over het bezit en gebruik van media-apparaten en consumptie van video, audio en andere vormen van content. 70 procent gaf aan weleens naar radio te luisteren. Een jaar eerder was dat nog 73 procent.
De populariteit van de online muziekdiensten is toegenomen bij alle leeftijdscategorieën. Gemiddeld luisteren de respondenten
twee uur en negentien minuten per dag naar de radio. De gemiddelde luistertijd neemt toe, naarmate de luisteraar ouder wordt. 65-plussers luisteren gemiddeld twee uur en 47 minuten naar radio.
Oudere Nederlanders luisteren gemiddeld naar meer zenders per week. De leeftijdsgroep van 50-64 jaar schakelt gemiddeld per week tussen
drie stations, terwijl de groep van 18-34 jaar gemiddeld 2,6 stations per week beluistert.
Het hele rapport is hier te vinden (pdf).
Foto: Pixabay