GeenStijl heeft naar eigen zeggen iin 24 uur tijd al 10.000 leden binnen gehaald voor de nieuwe publieke omroep PowNed. Het weblog wil volgend jaar toetreden tot het publieke bestel en heeft daarvoor op 1 april 50.000 leden nodig. Sinds gisteren kan men zich inschrijven voor €5,72 per jaar.
"Die tienduizend overtreft onze stoutste verwachtingen. Gisteren was slechts de soft launch. Volgende week gaat PowNed pas echt gas geven", zo schrijft GeenStijl vandaag. Vanaf maandag start te omroep met ledenwerfspotjes op Radio 538, Sky Radio, Q Music en Radio Veronica.
"In het onwaarschijnlijke geval wij op 1 april niet over de benodigde 50.000 leden blijken te beschikken, verzekeren wij ieder lid zijn of haar centjes terug te storten, inclusief een kwartje rente. Dat is een rendement van 4,2 procent", aldus GeenStijl.
PowNed staat voor ‘Publieke Omroep Weldenkend Nederland En Dergelijke’ en probeert het groep mensen te bedienen ‘die in het huidige publieke bestel niet wordt bediend’ volgens GeenStijl.