Rob Trip gaat vaker het radio 1 journaal presenteren
Rob Trip gaat het Radio 1 journaal vaker presenteren. De presentator kan dit doen omdat hij heeft besloten te stoppen met het tv-programma NOVA. Rob Trip werkt al sinds 1995 voor het Radio 1 Journaal, maar presenteerde tot nu toe één of twee uitzendingen per week. Trip gaat vanaf september de eerste vier dagen van de werkweek presenteren. Op vrijdagochtend neemt Harmke Pijpers plaats achter de microfoon.
NOS-baas uit zorgen over publieke omroep
NOS-voorzitter Gerrit Jan Wolffensperger heeft gisteren fel uitgehaald naar de LPF en zijn zorg uitgesproken over de onafhankelijkheid van de publieke omroep. Dat meldt het AD vandaag.
Letterlijk zei Wolffensperger in een informele bijeenkomst met de pers: “Als je ziet met wat voor gretigheid de LPF-fractie op de publieke omroep wil bezuinigen, dan vraag ik me af in hoeverre die houding wordt bepaald door het negatieve oordeel dat ze over ons hebben.” Hij doelde daarmee op eerdere uitspraken van LPF-fractieleider Mat Herben. De onafhankelijkheid van de publieke omroep is volgens Wolffensperger in het geding door de twee jaar geleden ingevoerde fiscalisering van de omroepbijdrage. Overigens gaat de ontwikkeling van een nieuws- en cultuurkanaal bij de publieken gewoon door, ondanks een gedwongen bezuiniging van 26 miljoen euro in de komende jaren. De klappen zullen eerder vallen bij de internetactiviteiten. (Adformatie)
Commerciële regionale radio versterkt positie
Het marktaandeel van de commerciële regionale zenders Rebecca Radio en HOT-Radio is in de eerste helft van dit jaar met 10% gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit onderzoek van Intomart.
De doelgroep van de zenders, mannen en vrouwen in de leeftijdsgroep van 20 tot 35 jaar, groeide het gezamenlijke marktaandeel van Rebecca Radio en HOT-Radio van 7,2 naar 8,0 procent. Met dit resultaat nemen de zenders een vierde positie in binnen hun uitzendgebied, na de landelijke zenders Radio 3FM, Radio 538 en Sky Radio. Ruim 89% van de luisteraars van Rebecca Radio en HOT-Radio is jonger dan 50 jaar.
Sky Radio actie brengt ruim 30.000 euro op
Het Sky Radio Beach Concert met Acda en de Munnik en de daaraan gekoppelde veiling van muziekitems heeft ruim 30.000 euro opgebracht. De opbrengst van de kaartverkoop van het volledig uitverkochte benefietconcert op 18 juli. in Bloemendaal komt in zijn geheel ten goede aan Stichting War Child.