De KRO is met een nieuwe imagocampagne gestart met als thema ‘Goed Leven’. In alle uitingen staat een momentopname van Goed Leven door gewone mensen centraal. "De campagne is authentiek en alledaags, maar ook opmerkelijk en eigenzinnig", aldus de KRO.
De eerste televisiespots zullen in januari te zien zijn. Onder andere Anita Witzier en Rob Kamphues spelen daar een rol in. Per 15 december hangen er al campagneposters in abri’s.
"De KRO wil mensen verbinden, prikkelen en inspireren tot actief optimisme, positieve kracht en menselijkheid. Samengevat wil de KRO inspireren tot ‘Goed Leven’", meldt de KRO. Volgens directievoorzitter Becking past ‘Goed Leven’ bij de KRO. "Dat komt ook tot uiting in onze programma’s: in de gekozen onderwerpen, in de bijzondere verhalen van gewone mensen. Maar ook in de manier waarop de programma’s worden gemaakt: met respect en oog voor schoonheid, zoekend naar de waarheid, authenticiteit en het goede in mensen. Ook dat is Goed Leven, door de KRO."
De nieuwe campagne moet zeker vijf jaar blijven lopen. Toch zullen de beelden regelmatig vernieuwd worden.