Radio is met afstand het meest populaire medium in de auto. Dat blijkt uit onderzoek van de website Marktplaats onder ruim 1500 bezoekers van de groep ‘Auto’s’. 71 procent zegt in de auto naar de radio te luisteren, met Radio 538 als meest favoriete zender (20 procent), gevolgd door Q-music (12 procent). Sky Radio, Radio Veronica en Radio 3FM volgen hierna als populairste zenders in de auto. De populaire programma’s van Radio 538, zoals ‘Evers staat op’ en ‘Lindo Duvall’, worden het meest beluisterd in een Volkswagen en een Ford, gevolgd door Opel, Peugeot en Renault.
Het meer zakelijke BNR radio vindt de meeste luisteraars in een Volkswagen (25 procent) en Slam!FM, vindt haar publiek in een Peugeot (16 procent).
Na de radio als absolute nummer één krijgt de cd / dvd-speler een tweede plek (23 procent ) als populairste medium voor het luisteren van muziek in de auto, ruim voor de Ipod of MP3-speler als nummer drie (5 procent). Het cassettebandje is als muziekdrager met 1 procent nog niet helemaal uitgestorven in Nederland.
Slechts 4 procent van alle respondenten geeft aan helemaal geen muziek te luisteren tijdens het autorijden. De meest genoemde reden hiervoor is ‘genieten van de rust’ (40 procent ), gevolgd door ‘luister liever praatprogramma’s’ (36 procent). Een enkeling (2 procent) gaf aan slechte ontvangst te hebben en laat daardoor de radio altijd uit.