Omroep LLiNK is zojuist gestart met een ledenwerfcampagne. Met als slogan ‘Red de Groenste omroep. Word LLiNK!’ moeten 97.000 leden gevonden worden Directeur Tanja Lubbers en LLiNK-presentatrice Floortje Dessing gaven het startsein voor de campagne door het oplaten van 1000den groene ballonnen met daaraan lidmaatschapskaarten bij de Euromast in Rotterdam.
Omroep LLiNK moet aan het einde van het jaar 150.000 leden hebben om in het publieke bestel te kunnen blijven bestaan. Op dit moment heeft LLiNK 53.000 leden.
De ledenwerfcampagne bestaat uit spotjes op radio en televisie. In deze spotjes worden LLiNK-programma’s, zoals 3 op Reis bruut onderbroken, waarna een stem zegt ‘Nee er is niks mis met uw toestel. Er gaat wel iets mis met LLiNK. Want als u niet snel lid wordt, dan is LLiNK nooit meer te horen. Red de groenste omroep, word LLiNK.’
Naast tv en radio worden ook banners, advertenties en abri’s ingezet met daarin de oproep: Red de groenste omroep, word LLiNK. Promotieteams gaan de straat op en naar festivals om te leden werven. Naar bestaande leden wordt deze week een mailing gestuurd waarin wordt opgeroepen om een nieuw lid aan te dragen. Ook oud-leden kunnen een bericht van LLiNK in hun brievenbus verwachten om LLiNK te steunen door weer lid te worden. Met verschillende NGO’s (goede doelen organisaties) zijn verregaande besprekingen om elkaar te steunen op het gebied van ledenwerving.