De meeste mensen luisteren naar de radio op maandagochtend tussen 10:00 en 11:00 uur. Dat blijkt uit cijfers van het laatste luisteronderzoek van mei en juni 2007, uitgevoerd door Intomart GFK. Met een luisterdichtheid van 31,9 procent blijft dat tijdstip de maandagochtend tussen 09:00 en 10:00 uur en 11:00 en 12:00 uur net voor. Die tijdslots halen een luisterdichtheid van 30,9 procent.
De luisterdichtheid geeft aan hoeveel procent van de Nederlanders ouder dan 10 jaar op dat moment naar de radio luistert. Ook dinsdagochtend en woensdagochtend doen het goed. De programma’s van de publieke regionale zenders scoren het beste met een gemiddeld marktaandeel van 15,3 procent tussen 09:00 en 12:00 uur.
Opmerkelijk is dat zaterdagochtend tussen 10:00 en 11:00 uur ook goed scoort met een luisterdichtheid van 29,8 procent. Met name het programma Cappuccino op Radio 2 wordt op die dag goed beluisterd. Het programma wist in mei en juni 501.000 luisteraars aan zich te binden tussen 09:00 en 12:00 uur. Alleen het radionieuws om 08:00 uur op Radio 1 deed het beter. Dat programma haalde 507.000 luisteraars.