NPO Radio 2 is ook in de meting december-januari marktleider. Dit blijkt uit de jongste luistercijfers. Radio 10 blijft tweede en Qmusic bezet de derde plaats. Het effect van de Top 2000 zorgt er, net als de vorige periode, voor dat Radio 2 marktleider is.

In vergelijking met de vorige periode weet Radio 2 er 1.4 procentpunt marktaandeel bij te krijgen. Radio 5 levert juist 0.9 procentpunt in. Ten opzichte van een jaar geleden doet Radio 5 het juist erg goed met een stijging van 0.8 procentpunt. Ook Qmusic krijgt er, in vergelijking met vorig jaar, een half procentpunt bij.

Stationdec - jan
2022
nov - dec
2021
 dec - jan
2021
 
01.NPO Radio 218.0 %16.6 % 1.417.8 % 0.2
02.Radio 1011.1 %11.2 % 0.110.9 % 0.2
03.Qmusic10.6 %10.8 % 0.210.1 % 0.5
04.Sky Radio9.5 %9.5 %=9.6 % 0.1
05.Radio 5387.6 %8.0 % 0.48.6 % 1
06.NPO Radio 16.8 %6.9 % 0.17.5 % 0.7
07.NPO Radio 55.9 %6.8 % 0.95.1 % 0.8
08.E Power4.1 %4.4 % 0.34.0 % 0.1
09.Radio Veronica3.0 %3.0 %=2.9 % 0.1
10.100% NL2.4 %2.5 % 0.12.6 % 0.2
11.NPO 3FM2.2 %2.2 %=1.9 % 0.3
12.NPO Klassiek2.1 %2.2 % 0.12.3 % 0.2
13.SLAM!1.2 %1.1 % 0.11.1 % 0.1
14.KINK0.9 %0.9 %=0.6 % 0.3
15.Classic NL0.7 %0.7 %=1.0 % 0.3
16.BNR Nieuwsradio0.6 %0.6 %=0.6 %=
17.Sublime0.6 %0.7 % 0.10.6 %=
       
--.ORN Radio6.8 %6.7 % 0.17.6 % 0.8
--.Overige zenders6.0 %5.3 % 0.75.4 % 0.6
extra* = Extra zenders / Themazenders

Stijgers NPO Radio 2, ORN Radio, Overige zenders en SLAM!
Dalers100% NL, E Power, NPO Klassiek, NPO Radio 1, NPO Radio 5, Qmusic, Radio 10, Radio 538 en Sublime
GelijkBNR Nieuwsradio, Classic NL, KINK, NPO 3FM, Radio Veronica en Sky Radio

Bekijk en vergelijk meer luistercijfers in het RadioFreak luistercijfer-dossier.

De luistercijfers zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.758 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 46 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 45 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 27 minuten (vorige periode: 4 uur en 26 minuten).