De reclame-omzet bij L1 Radio is in 2006 nagenoeg gelijk gebleven ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit het jaarverslag van de regionale omroep.
De nettowinst kwam uit op 42.659 euro ten opzichte van 370.866 euro in 2005. De teruggang is vooral het gevolg van eenmalige pensioenlasten (ruim drie ton). Deze voorziening is in de cao-afspraken verplicht gesteld en houdt verband met de afschaffing van prepensioen.
“Na de hectiek van de verhuizing en van de technische omschakelingen in 2005, was er in het verslagjaar ruimte voor andere beleidsaccenten. Met name op het terrein van programma-vernieuwing en personeelsorganisatie kwamen die sterk tot ontwikkeling,” zo schrijft de directie in het vandaag verschenen jaarverslag .
L1 Radio groeide naar een gemiddeld marktaandeel van 15 procent (14,3 procent in 2005) en versterkte daarmee zijn tweede plaats achter de landelijke publieke muziekzender Radio 3FM. Het cumulatieve weekbereik van L1 Radio kwam uit op 26,8 procent (in 2005 was dat 25,7 procent).
Eind 2006 telde L1 108 ftes.
L1 werkt onder de publieke zendmachtiging van Stichting Omroep Limburg, maar de uitvoerende bedrijven zijn publiek-privaat. Aandeelhouders zijn Media Groep Limburg, Essent Kabelcom en Stichting Omroep Limburg.