Radio 538 is blij met de stijging van 0,3 procent in de jongste luistercijfers. Jan-Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538 ziet de stijging als een compliment van de luisteraars. Onze dj’s hebben een steeds grotere aanhang. Ook speciale acties geven een positieve impuls aan het aantal vaste luisteraars naar Radio 538.”
De NPO (publieke omroep) ziet dat de publieke zenders in een jaar tijd beter beluisterd zijn. Het marktaandeel van de zenders steeg 2,1 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Radio 1 is licht gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 0,1 procent, maar de vier andere zenders groeien. Radio 2, de best beluisterde radiozender van Nederland, stijgt een halve procent. 3FM groeit met 0,7 procent, Radio 4 met 0,2 procent en Radio 5, indrukwekkend, met 0,8 procent.
In september 2006 is de nieuwe radiostrategie geïntroduceerd. Het effect van de beter op elkaar afgestemde programmering van de zenders toont zich, en het meest uitbundig bij Radio 5. Vooral de vernieuwde dagprogrammering van dit radiostation wordt gewaardeerd, met name in de doelgroep 55+, en is in luistertijdaandeel meer dan verdubbeld., zegt Jan Westerhof, directeur Radio NPO. Radio 2 heeft met de Week van de Jaren 70 in april ruim 3 miljoen luisteraars weten te bereiken en dat vertaalt zich terug in sterke luistercijfers.”
Ook Radio Veronica is tevreden met een stijging van 0,2 procent. Het unieke muziekformat , onze top-djs en radio evenementen zorgen er voor dat Radio Veronica blijft groeien. We gaan voor meer dan zes procent”, zegt Mark Berendsen, commercieel directeur Radio Veronica.