City FM heeft met haar campagne ‘City FM zet jouw rockhelden op een voetstuk’ de Gouden Peperbus gewonnen. Deze prijs wordt door een vakjury uitgereik voor de beste buitenreclame van het jaar.
Hans van Walbeek, oprichter van reclamebureau PMS en Van Walbeek Etcetera, reikte de prijs gisteravond uit aan het radiostation. Ook het winnende creatieve team, bestaande uit Peter ten Brinke en Yuri Teuling van Arc Amsterdam, mocht een Gouden Peperbus in ontvangst nemen.
“We zijn enorm trots dat we deze prijs in de wacht hebben gesleept”, zegt Jean Kiekebosch, Algemeen Directeur van City FM. “De campagne was en is een doorslaand succes, met enorm veel aanvragen van luisteraars die de poster in bezit wilde krijgen. Er waren zelfs mensen die niet konden wachten en daarom zelf maar abri’s openbraken. Deze waardering van de vakjury is een kroon op de campagne en op het vakwerk van Peter ten Brinke en Yuri Teuling.”
Ook bij de publieksjury behaalde City FM succes. Daar won de zender de tweede prijs en werd Café Fresco als winnaar uitgeroepen.