Talpa Network gaat op zoek naar nieuwe podcastideeën. Met ‘The Cast’ zoekt Talpa nieuwe ideeën voor podcasts. Het mediabedrijf wil de makers hierbij begeleiden.
Talpa meldt over het idee: “Op dit moment zijn podcasts niet meer weg te denken uit het medialandschap. Daarom bieden we zowel jong talent als ervaren verhalenmakers de kans om hun podcast-idee groots uit te werken en te lanceren. Deelnemers met de meest spraakmakende inzendingen krijgen een mooi budget en worden in ‘The Cast’ begeleid door content- en productieprofessionals.”
Marc Adriani, Directeur Audio: “Als Talpa Network willen we investeren in Nederlandse creativiteit. Daarom zetten we onze deuren nu wagenwijd open voor het gouden podcastidee. Voor makers kost de productie van een kwalitatieve podcast soms maanden tijd. Met ‘The Cast’ willen we die makers een kickstart bieden, wat voor ons als bedrijf tegelijkertijd een mooie ervaring is.”
De jury van ‘The Cast’ bestaat uit:
Marc Adriani, Directeur Audio
Yeliz Cicek, Hoofdredacteur LINDA.meiden en Podcastmaker
Marc Veeningen, Hoofdredacteur Hart van Nederland
Michiel Moerdijk, Hoofdredacteur Shownieuws
Patrick Goldsteen, Director Digital Product & Growth JUKE
Jenny Bakker, Head of Production het Bureau
Harry Bruinis, Director Central Marketing
Roshan Tewarie, Brand- & Contentmanager Talpa Social
Bas Menting, DJ 538 en Podcastmaker
Jort Koopman, Commercieel Manager Digital Solutions
Podcast-ideeën kunnen van 8 juli tot 31 augustus 2021 ingestuurd worden via www.talpanetwork.com/thecast. Na 31 augustus beoordeelt de jury de inzendingen op creativiteit en potentie.