De 3FM-actie Serious Request heeft eind vorig jaar 8,1 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder bereikt via radio, tv en internet. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Intomart GfK in opdracht van de Publieke Omroep. In 2005 keken en luisterden 7,5 miljoen mensen naar de actie.
Naar de radio-uitzendingen op 3FM luisterden vier miljoen mensen. In 2005 was dat nog 3,2 miljoen. Ook de site van 3FM deed het beter dan het jaar ervoor, 689.086 unieke bezoekers bekeken 3FM.nl ten opzichte van 378.197 in 2005. De pageviews waren ook goed. Tijdens 3FM Serious Request registreerde 3FM.nl 6.174.366 pageviews. De piek lag op de slotdag. Op 24 december werd 1.090.164 keer een pagina bekeken op de speciale site van 3FM.
De tv-uitzendingen deden het in 2006 minder; 5,3 miljoen kijkers volgden de verrichtingen van Giel, Gerard en Sander via Nederland 1. In 2005 trokken de uitzendingen nog 6,2 miljoen kijkers. Belangrijkste oorzaak hiervoor is het NK schaatsen. De daguitzendingen van 3FM Serious Request moesten op 23 en 24 december wijken voor het sportevenement.
3FM Serious Request, in samenwerking met het Rode Kruis, was bedoeld om geld op te halen voor slachtoffers van landmijnen en leverde 2,6 miljoen euro op. In de week voor kerst gingen 3FM-dj’s Giel Beelen, Gerard Ekdom en Sander Lantinga voor zes dagen het Glazen Huis in Utrecht in. In die tijd aten ze niets en konden luisteraars tegen betaling plaatjes aanvragen.