Sky Radio, Radio 538 en Noordzee FM gaan bewijsnummering bij het uitzenden van reclame leveren. Hierdoor wordt aan iedere reclame spot een uniek watermerk meegegeven zodat de adverteerder achteraf kan controleren of de commercial op de juiste wijze en het juiste tijdstip is uitgezonden. Planning is dat de implementatie bij de radiostations medio 2002 afgerond is.
Het bewijsnummeringsysteem, Identity genaamd, is ontwikkeld door Music & Images Broadcast Services bv uit Hilversum. De techniek is gebaseerd op het watermerken van radiocommercials. Elke uit te zenden radiocommercial krijgt een uniek en onhoorbaar watermerk. Dit watermerk refereert aan alle kerngegevens zoals de naam van de adverteerder, de campagne, blokpositie en het geplande uitzendmoment. Het geplande uitzendmoment wordt automatisch gekoppeld aan het feitelijke uitzendmoment. Tevens geeft het systeem aan of een radiocommercial in zijn geheel is uitgezonden. De controle wordt achteraf uitgevoerd door mediabureaus.
Met het invoeren van het systeem willen de drie stations de adverteerder verder tegemoetkomen.