3FM is erg tevreden met de luistercijfers van de horizontale weekendprogrammering die men in oktober 2005 heeft ingevoerd. Het marktaandeel over de periode mei/juni 2006, steeg in vergelijking met september/oktober 2005 meer dan 50 procent.
Bij de laatste meting van het Continu Luisteronderzoek van Intomart GfK scoorde 3FM een marktaandeel van 12,8 procent op zaterdag en op zondag een aandeel van 9,7 procent in de doelgroep van de zender (15-34 jaar). Ten opzichte van september/oktober 2005 is dat in de doelgroep een stijging van 66 procent op zaterdag en 47 procent op zondag.
Ook over de luistercijfers van de werkdagen is 3FM tevreden. In de doelgroep (15-34 jaar) haalde de publieke popzender van doordeweeks een aandeel van 16,9 procent, een stijging van 20 procent ten opzichte van de periode september/oktober 2005, toen het station nog een aandeel van 14,1 procent haalde.
Zendercoördinator Florent Luyckx: “Onder de noemer ´3FM maakt werk van je weekend´ hebben we in oktober 2005 een volwaardige weekendprogrammering geïntroduceerd. Geen herhalingen of Best Of´s van weekprogramma´s maar een unieke ochtendshow met Sander de Heer, een vette middagshow met Eddy Zoëy en uitstekende muziekprogramma´s van Edwin Diergaarde en Corné Klijn, waaronder de Mega Top 50. De spectaculaire groei van de beluistering van het 3FM weekend zien we als blijk van waardering van onze luisteraars.”