De Limburgse publieke regionale zender L1 wil marktleider worden in de eigen provincie. Dat staat in de ‘publieke verantwoording’ die de omroep vandaag openbaar heeft gemaakt. Op doordeweekse dagen wil de omroep overdag optimale doorbeluistering bereiken voor een zo breed mogelijk publiek (35+). In het weekeinde blijft er ruimte voor special interest programmering.
L1 Radio had in 2005 een gemiddeld marktaandeel van 14,3 procent. Daarmee is het marktleiderschap in Limburg nog niet bereikt. Radio 3FM had een iets hoger marktaandeel. Taakstelling was tevens een stijging van rond tien procent per jaar, ultimo 2005 resulterend in een weekbereik van 34 procent. Die doelstelling is niet bereikt. Het weekbereik is blijven steken op 25,7 procent.
Inmiddels is de radioprogrammering begin 2006 flink aangepast, om de gewenste doelstellingen alsnog te kunnen bereiken. De groei moet hoofdzakelijk tot stand komen in het segment 35-49 jaar.
De ‘publieke verantwoording’ is gemaakt omdat de omroep een transparant beleid wil voeren omdat het voor 60 procent gefinancierd wordt met overheidsgeld.