De luisteraar van Radio Veronica houdt van auto’s en voetbal en verafschuwt musicals en Céline Dion. Dat zegt stationmanager Uunco Cerfontaine in ReclameWeek. “Bij de mannen van 20 ot 49 jaar zijn wij nummer drie met een aandeel van 9,8 procent. Die doelgroep is onze focus, daar moeten we het goed doen.” Om vrouwenzender en grote zus Sky Radio niet voor de voeten te lopen, richt Radio Veronica zich op mannen.
“Radio Veronica is het vriendje van de doelgroep. Radio Veronica heeft een vlotte stijl en echte dj’s, maar onze luisteraars herkennen zich niet helemaal meer in de Top 40”, zo zegt Cerfontaine. Dat er zo’n duidelijk beeld over de doelgroep heerst, heeft te maken met het feit dat er wel geld in het laatje moet komen. “De commercie bepaalt hoe het radiolandschap eruit ziet. Vanuit de sales wordt duidelijk gemaakt hoe de doelgroep wil worden bediend.”
Toch is er volgens de programmanager geen spanningsveld tussen de redactie en commercie. “Het is nog niet voorgekomen dat de redactie een actie niet mocht doen omdat daarmee een adverteerder tegen het zere been zou worden geschopt.”