Bij de regionale publieke omroepen zijn verheugde reacties te horen over de nieuwe luistercijfers van vanochtend. Gérard Ghazarian, salesmanager van ORN (reclamemaatschappij van de regionale omroepen), is erg tevreden met de goede prestaties bij de zakelijke doelgroepen. Deze cijfers tonen aan dat ORN Radio een brede groep luisteraars bereikt waaronder een grote groep zakelijke beslissers. Ondanks dat het Continu Luisteronderzoek geen gegevens biedt over specifiek Midden- en Kleinbedrijf, tonen deze resultaten aan dat we wel degelijk steeds beter scoren in de zakelijke markt. Een positieve ontwikkeling voor zowel onze zenders als onze klanten.”
Sky Radio zakte in marktaandeel, maar haalt toch positieve berichten uit het onderzoek. Uit de meetperiode januari-februari blijkt dat namelijk dat de non-stop zender met 23,8 procent de meeste luisteraars bereikt. Algemeen directeur Carlo de Boer is daar erg tevreden mee. “We hebben met Sky Radio maand na maand de meeste luisteraars. Dat is een hele prestatie in deze roerige radiomarkt. We verwachten dat onze luistercijfers de komende maanden nog verder zullen stijgen.”