PowNed heeft een nieuwe huisstijl gepresenteerd. De omroep wil een nieuwe koers inslaan en daar moet de huisstijl aan bijdragen. “PowNed is niet langer dat vervelende jongetje uit de klas met die eeuwige snottebel, ook verrassen we vriend en vijand steeds vaker met kwalitatief hoogstaande producties, zonder daarbij af te doen aan ons DNA. Bij die verandering hoort ook een nieuwe visuele stijl”, aldus Voorzitter Dominique Weesie.

‘Het roze logo heeft een grafisch cleaner uiterlijk gekregen’, meldt de omroep. De koerswijziging wordt ook gemarkeerd met een kleurverloop van het oude magenta-roze naar lichtpaars. ‘De puntige vormen in het logo symboliseren het scherpe en uitdagende karakter van PowNed, een kenmerk dat ook terugkeert in het nieuwe font: Glacial Indifference.’

Netwerkgeneratie

Met de nieuwe grafische stijl wil de omroep aansluiten bij de wereld en het karakter van de PowNed-doelgroep: de netwerkgeneratie. ‘ Jonge mensen die continu online zijn, kritisch zijn op de macht en graag hun stem laten horen.’

Weesie: “De komende tijd blijven we vol gas geven, lineair én online, voor de grootste fanbase van Nederland. Met content die schuurt, breekt met conventies en waar iedereen wel een mening over heeft. En dus luidt onze tagline: Iedereen vindt er wat van.”

Foto: PowNed