Het marktaandeel van de zenders van Talpa Radio heeft het hoogste marktaandeel sinds de oprichting behaald. Dit blijkt uit de luistercijfers die deze week gepubliceerd zijn. In de doelgroep 10+ scoren de zenders een marktaandeel van 33.7 procent, bij de lancering van Talpa Radio in 2017 was dit 31.4 procent.
In de, voor Talpa belangrijke, doelgroep 20-49 jaar is het marktaandeel gestegen naar 43.1 procent. Sinds de start van Talpa Radio in 2017 is het aandeel in de doelgroep 20-49 jaar gegroeid met 12,5 %. Daarnaast is het bereik gegroeid naar 7,6 miljoen unieke luisteraars (10+).
De groei komt vooral voor rekening van Sky Radio en Radio 10. Ook Radio Veronica en Radio 538 zijn onderdeel van Talpa Radio.
Aandeel talpa network in 20-49jr van 40,1% naar 43,1%. Groei komt van sky en radio 10. #nlo
— Menno Koningsberger (@mkoningsberger) 22 januari 2019