Met een nieuwe campagne wil de Nederlandse Publieke Omroep laten zien dat ze ‘van iedereen, voor iedereen’ is. Het moet aangeven dat de NPO open staat voor alle geluiden in de samenleving en dat iedereen in Nederland zich welkom en thuis kan voelen bij de publieke omroep.
“Met Open NPO zetten we de deur van de publieke omroep nog verder open, om echt iederéén te bereiken en een stem te geven”, zegt NPO-bestuursvoorzitter Shula Rijxman. “Met onze pluriforme programmering bereiken we al vrijwel alle Nederlanders. We hebben een pitchmodule voor externe producenten en we laten in onze uitgebreide maatschappelijke verantwoording zien wat we voor Nederland betekenen. In 2019 komt daar een oproep aan het publiek bij om ons te verrassen met vernieuwende formats, waarmee we ook de mensen willen bereiken die ons nu nog niet zo goed weten te vinden.”
De campagne wordt ondersteunt met een campagnefilm op alle tv-netten en social media kanalen van NPO. Ook wordt Open NPO de boodschap van bijvoorbeeld de feestdagencampagne in december en van thematische campagnes rond de programmering door het jaar heen.