Transavia test samen met OMX, de digitale tak van OMS en digital agency NMPi, de eerste retargeting campagne in Nederland via digitale radio. Consumenten die naar digitale radio luisteren, horen tijdens de reclamemomenten gerichte spots op basis van eerder zoekgedrag op de website van Transavia.
Deze vorm van retargeting wordt Programmatic Audio genoemd. Transavia wil hiermee de volgende stap zetten om de consument te voorzien van meer relevante advertenties. De test loopt tot eind van het jaar, waarna de toegevoegde waarde van deze manier van adverteren wordt geëvalueerd.
Nick Brandts, Base Lead Direct Transavia: “We willen met onze advertenties graag zoveel mogelijk de juiste doelgroep, op het juiste moment, met de juiste content bereiken. Met OMS en NMPi als partner kunnen we de mogelijkheden van programmatic audio uitgebreid testen. Het gebruik van dit kanaal past goed binnen onze strategie, waarin we steeds beter willen inspelen op de voorkeuren van de consument. Zo zien consumenten nu actuele gegevens binnen banners, zoals het beschikbare aantal stoelen en de beschikbare actuele prijs. We gaan ervan uit dat deze nóg relevantere advertenties voor een betere gebruikerservaring leiden bij de consument.”
Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: “De digitale audiomarkt is sterk in opkomst en daarom hebben we in juli van dit jaar, via OMX, het digitale onderdeel van OMS, deze nieuwe manier van mediagebruik geïntroduceerd. Met Transavia lanceren we nu de eerste campagne.”
De pilot
De spots ontwikkelde Transavia samen met OMS Studio. Op basis van tien populaire bestemmingen zijn verschillende commercials geproduceerd. De inkoop van mediaruimte en de ontwikkeling van de techniek achter de spots is in samenwerking met digital agency NMPi verlopen. Met de gebouwde techniek is het nu mogelijk om de spots specifiek uit te leveren aan personen die één van de tien bestemmingen binnen de pilot hebben bekeken op de website van Transavia.
De campagne draait tot eind van het jaar op de digitale kanalen van OMS.
Foto: Transavia