Sanoma Uitgevers breidt uit met video en audio via internet, in plaats van met dure frequenties. Dat maakte operationeel directeur Jessica Haagmans van Sanoma Uitgevers duidelijk tijdens het Nationaal Uitgeverscongres van het blad Mediafacts in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam, zo melt Planet
Sanoma blijft hoofdzakelijk bouwen op tijdschrifttitels, maar moet gezien de versnipperende markt het aantal titels blijven opvoeren. “Het tijdschrift als sterke basis blijft, al is het bereik onder de jeugd minder. Maar gezien de gemiddelde leeftijd in Nederland kunnen we nog jaren vooruit”, aldus Haagmans. Om jongeren te bereiken, kocht Sanoma-dochter Ilse Media sites als CU2 en Kaboem, ofschoon ook een nieuw blad als Fancy voor meisjes nog scoort.
Sanoma verzint steeds meer invalshoeken bij tijdschriften, zo is er naast de reguliere Libelle nu ook de Libelle Fiets, Libelle Zomerweken en Libele Radio. “Radio beleeft dankzij internet een tweede jeugd. We verloren de strijd om de radiofrequenties omdat we realistische bedragen boden. De concurrentie blijkt te hoog te hebben geboden. Wij gaan wij verder op het web met radio,” aldus Haagmans. Ook podcasting heeft de aandacht van Libelle, al is dat wellicht ‘een hype’, en uiteraard mobiele diensten, al is de behoefte daaraan sterk afhankelijk van de doelgroep.