Fresh FM ziet de toekomst positief tegemoet na de stijging van haar marktaandeel de afgelopen maanden. Het radiostation heeft in de doelgroep 20-34 jaar een landelijk marktaandeel van 1,1 procent.
De zender haalt uit deze cijfers naar voren dat ze in deze doelgroep de grootste regionale commerciële zender van Nederland zijn. Met het uitlichten van de doelgroep tot 40 jaar is Fresh FM met een landelijk marktaandeel van 0,9 procent zelfs de best beluisterde regionale zender van Nederland.
Raoul Wedel, directeur van Fresh FM: “Ik ben erg blij met de luistercijfers. Het komt mij echter niet helemaal als een verrassing. Het ligt precies in mijn verwachtingen en daarmee de strategie die we hebben uitgezet. Ik ben er ook erg trots op dat we in de doelgroep 20-34 zelfs beter scoren dan diverse landelijke radiostations. En in sommige doelgroepen en gebieden verslaat Fresh FM zelfs marktleider Radio 538. Het succes komt vooral door de grote groep enthousiaste en creatieve medewerkers. Hiermee tonen we aan dat het succes en de haalbaarheid van een radiostation, niet alleen afhangt van subsidies, aandeelhouders of bekende DJs.”