De overheidszendtijd onder de vlag Postbus 51 is van levensbelang. Dat lieten diverse maatschappelijke organisaties zondag weten in Antenne 2, naar aanleiding van de recente kritiek op de voorlichtingsblokken.
In het programma zei 3VO-woordvoerder Rijnkels dat hun succesvolle Bob-campagne zonder Postbus 51 niet mogelijk zou zijn geweest: Wij hebben daar domweg het geld niet voor. En een campagne die niemand kent is natuurlijk een mislukte campagne. 3VO maakt ruim dertig jaar alcoholspotjes. Rijnkels: Als je ziet hoeveel ellende alcohol in het verkeer aanricht is er alle reden om daarmee door te gaan. Het kan absoluut levens schelen.
Ook Soa Aids Nederland is groot voorstander van Postbus 51. Condoomcampagneleider Zimbile vertelde: Doordat wij landelijk een campagne voeren kunnen op regioniveau de GGDs en jongerenorganisaties hun projecten veel dichter bij jongeren uitvoeren. Zonder Postbus 51 bereiken we minder mensen, met minder gezond gedrag tot gevolg. Als gevolg daarvan is de dood de uiterste consequentie.
Zimbile roemt verder de uiterst efficiënte media-inkoop door de overheid en het leereffect dat uitgaat van de centrale evaluatie van de campagnes: In het buitenland zijn ze jaloers op Postbus 51.