Rebecca FM is in gesprek met andere commerciële regionale zenders om samen met te werken. Dat heeft sales manager Robert Siefers van het radiostation laten weten. “Radio is vooral kosten minimaliseren, dus een succesvol concept met anderen delen is dan een logische stap. Zolang iedere zender netjes aan de verplichte regionale informatie voldoet is de muzikale invulling geen probleem”, aldus Siefers.
Tot nu toe is het Classic Rock-format succesvol geweest, zo zegt de zender. Het weekbereik verdubbelde naar eigen zeggen in 4 maanden tijd van 121.000 naar 241.000 luisteraars per week. “Geen overbodige luxe, maar bitere noodzaak”, aldus Siefers. “Radio maken is een dure hobby, dus die luisteraars hebben we hard nodig. Als commerciële regionale radio hebben we één voordeel, we hebben veel minder betaald dan onze landelijke collegae, waardoor we op lange termijn wel eens de lachende derde zouden kunnen worden, want zoals het er nu naar uit ziet eindigen wij dit jaar met zwarte cijfers.”
Rebecca FM heeft ook langs de snelweg Meppel-Leeuwarden twee reclamevlakken op een hoge reclamemast geplaatst (zie foto). Bij het McDonalds restaurant in Steenwijk is men de afgelopen week druk bezig om de vlakken te beplakken. “Het is geen eenvoudige klus om zon ‘Rebecca McRock’ te installeren”, aldus sales manager Robert Siefers van de commerciële regionale zender. “Om onze oude logo’s te verwijderen moest er een hoogwerker aan te pas komen en die dreigde te kantelen bij het vernieuwen van het tweede vlak, binnenkort wordt een tweede poging ondernomen.”