Rebecca FM heeft sinds de start van haar nieuwe format het weekbereik verdubbelt. Dit blijkt uit de jongste luistercijfers van Intomart GFK. Rebecca FM had voor haar format wijziging een bereik van 120.000 luisteraars dit is inmiddels 240.000 geworden.
Het radiostation dat door te hoge kosten de eerste maanden van dit jaar een onzekere toekomst tegemoet ging, lijkt weer stevig in het zadel gezet en lijkt in 2005 af te stevenen op een jaar met zwarte cijfers als eindresultaat. Onderdeel van de totale operatie was het terugdringen van de kosten, met als belangrijk uitgangspunt de continuering van een kwalitatief radioproduct. Ook de wijziging van het format van hitstation naar classic rockzender moest luisteraars en adverteerders een nog beter gevoel met de zender geven.
Robert Siefers, sales manager van Rebecca FM: Het lag niet aan de populariteit van de zender, iedereen in Noord-Oost Nederland kent Rebecca. De druk lag op de kosten. Door deze sterk terug te brengen hebben wij geld vrij kunnen maken om het nieuwe format stevig te promoten, want ook een radiozender moet adverteren en zichzelf profileren. Naast abri-campagnes hebben ook onze aandeelhouders Boom Pers en NDC een flinke duit in het zakje gedaan door onze advertenties iedere week in hun kranten te plaatsen.
Opvallend in de luistercijfers is het hoge bereik in de leeftijdsgroep onder luisteraars in de leeftijd tussen de 25 en 45 jaar. Robert Siefers: Bij onze keuze voor classic rock hebben wij zowel bij de muziek als de vormgeving van de zender ervoor gekozen om een jongere doelgroep aan te spreken, dit om ons te onderscheiden van Arrow Rock Radio, dat met nog stevigere rockmuziek een iets oudere doelgroep aanspreekt. Zo zitten we niet in hun vaarwater en kunnen we onze eigen koers bepalen.