De commerciële regionale radiozenders continueren in de meest recente luistercijfers voor de vijfde maal een groei van het marktaandeel. De meest opvallende stijging vertoonde de doelgroep mannen van 20 tot 35 jaar, van 3,8% naar 5,1%.
De reden voor deze stijging lijken de zenders van City FM en Rebecca FM te zijn. Deze zenders wijzigden onlangs hun format in Classic Rock. De radiozenders zagen hun weekbereik stijgen met respectievelijk 15% en 29%. Verkoopmaatschappij CRN is uiterst tevreden over de ontwikkelingen, omdat ook de totale groep luisteraars van 20 tot 35 jaar een fraaie stijging vertoont van 3,9% naar 4,6%.
Jan Lagrouw, algemeen directeur van CRN, over de cijfers: “De ene groep zenders is wat sterker in de mannen en zenders en Radio Limburg, Hot Radio en Radio 8FM halen goede resultaten bij de vrouwen waardoor CRN als totaal steeds sterker wordt in deze doelgroep. Het streven is om dit jaar, waarin onze zenders keihard hebben geknokt om hun sterke positie te heroveren, boven de 5% af te sluiten.” [hvanbeek]