Noordzee FM is volgens de nieuwste luistercijfers van Intomart GFK over de maanden juni en juli 2004, stabiel gebleven op 4,6% en Radio 10 Gold laat zelfs een lichte stijging van 0,1% zien naar 4,8%. Talpa Radio Nederland, de moedermaatschappij van Noordzee FM en Radio 10 Gold, haalt haar hoogste marktaandelen in de doelgroepen 20-49 en boodschappers 20-49 met marktaandelen van respectievelijk 10,7% en 12,2%.
Erik de Zwart, algemeen directeur van Talpa Radio International, is tevreden met de behaalde resultaten. "De radiomarkt is volop in beweging. Het is dan ook goed om te kunnen constateren dat Noordzee FM hierin een stabiel karakter toont. Ondertussen hebben wij druk gewerkt aan het nieuwe format waarmee we de luistercijfers van Noordzee een stijgende lijn in willen laten zetten. Noordzee is per 1 september gestart met een nieuw format. Met bekende presentatoren als Gordon, Sjaak Bral, Martijn Krabbé, Winston Gerschtanowitz en Albert Verlinde en het nieuwe item 'Noordzee ShowTime' is Noordzee het station dat muziek en entertainment op een luchtige manier weet te combineren.”, aldus De Zwart.
Deze nieuwe cijfers laten ook zien dat Radio 10 Gold stabiel blijft in de luistercijfers met alleen kabel en AM dekking. "Sinds 1 juli is het station in heel Nederland maar ook in België, Luxemburg, West-Duitsland, en Noord-Frankrijk 24 uur per dag te beluisteren via de AM-zender 1008 KHz. Met deze nieuwe, zeer krachtige, frequentie worden alle Nederlanders met een portable radio, in de auto, op het werk of bij het bed, goed bereikt. Dat zien we nu ook terug in de stijging in het marktaandeel”, vervolgt De Zwart.