De Wereldomroep is het niet eens met de klacht die Cebuco heeft ingediend over de reclamespot, zo meldt Adfomatie Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen, wilde dat de spot van de buis werd gehaald, omdat er in zou worden gezegd dat de krant in het buitenland altijd een dag oud is. De Wereldomroep bestrijdt dat dit in de spot wordt gemeld.
In de commercial zegt Matthijs van Nieuwkerk dat hij in het buitenland niet kan wachten op de krant voor de sportuitslagen en daarom naar de Wereldomroep luistert, meldt woordvoerster Marjolein Hulst van de omroep. “Van Nieuwkerk neemt het woord ‘altijd’ in de spot niet in de mond. De letterlijke tekst is: ‘Ik kan ook niet wachten op de krant, want die komt pas een dag later in het buitenland’.”
Harald Hameleers schreef in zijn brief dat hij wilde dat de Wereldomroep stopt met het uitzenden van de reclame, omdat Nederlandse kranten tijdens de zomerperiode op dezelfde dag in de landen Spanje, Frankrijk, Italië en sinds dit jaar ook in Turkije worden gedrukt.
Hulst zegt op haar beurt weer dat dit in de rest van Europa en de wereld niet zo is. “Daarbij komt radio sowieso over het algemeen een dag eerder met de berichtgeving dan kranten, ook in Nederland,” aldus Hulst.