Met de slogan ‘Wereldomroep: je Band met Nederland’ start de Wereldomroep start op 15 juni een grote reclamecampagne. Doel is het aantal luisteraars te vergroten en het imago te versterken. Deze zomer haakt de nieuwe campagne in op drie grote sportevenementen: het EK Voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen. Onder meer Inge de Bruijn, Michael Boogerd, Erica Terpstra, Paul Rosenmöller en Tom Egbers vertellen waarom zij naar de Wereldomroep luisteren. De campagne loopt in de zomermaanden en maakt gebruik van dagbladen, opinietijdschriften en radio.
De bekende sporters vertellen via testimonials in advertenties in de landelijke dagbladen en in radiocommercials waarom zíj naar de uitzendingen van de Wereldomroep luisteren. Andere bekende Nederlanders die vaak in het buitenland verblijven doen hun verhaal in advertenties in verschillende opiniebladen. Zij zullen meer vertellen over de minder bekende activiteiten van de Wereldomroep. In vervolgtrajecten wordt de campagne verdiept en verbreed naar andere kernactiviteiten, programmas en uitzendingen én naar andere doelgroepen van de Wereldomroep.
Tussen half juni en half juli verschijnen advertenties in de landelijke dagbladen, Sp!ts en Metro en in de opiniebladen Vrij Nederland, HP/de Tijd, Elsevier en FEM Business. Daarnaast zijn in dezelfde weken radiocommercials te horen op Radio 1, 2, 3, Business News Radio en via de eigen uitzendingen. Verder hangen posters en liggen folders van de Wereldomroep bij verkooppunten van kortegolfontvangers. Tenslotte wordt getracht zoveel mogelijk aandacht te generen via free publicity in onder meer landelijke dagbladen, huis-aan-huisbladen, rtv-bladen en sportbladen. De eerste advertentie met Inge de Bruijn verschijnt op 15 juni in diverse dagbladen.
De Wereldomroep werkt zonder reclamebureau en heeft het concept van de campagne zelf ontwikkeld.