De nieuwe imagocampagne van 3FM met de slogan ‘Serious Radio’ heeft 66 procent van de jongeren tussen de 13 en 24 jaar bereikt. Dat blijkt uit onderzoek van het publieke popstation dat vorige week is uitgevoerd.
De campgane heeft 52 procent van de mensen tussen de 25 en 34 jaar bereikt. Van de groep boven die leeftijd kende 40 procent de campagne.
Gisteren berichtte RadioFreak dat de nieuwe slogan van 3FM misschien niet aan zou slaan bij jongeren. Dat blijkt niet het geval. Van de jongste doelgroep vindt bijna 50 procent dat de slogan ‘Serious Radio’ een goede slogan is voor 3FM. 31 procent vindt het een minder goede slogan. Van de oudere doelgroep vind bijna 40 procent dat de slogan een goed past bij 3FM.
Bij de vraag of men de slogan aan sprekend vind zegt 54 procent van de 13-24 jarigen dat de slogan aansprekend tot zeer aansprekend is, bij de groep 25-34 jaar is dat 41 procent. Daarnaast vindt men de campagne jong, origineel, vernieuwend en aansprekend.