BNN start vanaf zondag met een actieweek om heel Nederland te bedanken voor alle hulp, steun en overlast tijdens de BNN ledenwerfactie ‘We zitten in de shit, dus word lid’. Dit zal gebeuren via de slogan ‘Voor wat hoort wat, BNN Bedankt Nederland’ die in samenwerking met het reclamebureau Bates Not Just Film is ontwikkeld.
Zowel radio, televisie, internet en print spelen een rol bij BNN Bedankt Nederland. Zo is vanaf zondag een televisiespot te zien met Ruud de Wild en Bridget die de Nederlanders op een wel heel persoonlijke manier bedanken. Op Radio 1, 2 en 3FM wordt tijdens de BNN-programma’s door Patrick Lodiers, Bridget Maasland, Eddy Zoëy, Ruud de Wild en Katja Nederland massaal bedankt. Qua print zal er een uiting te vinden zijn in de Sp!ts en Nieuwe Revu. Daarnaast ontvangen BNN leden een bedankkaart en ook op www.bnn.nl word je op diverse manieren bedankt.
Op 1 september gaf BNN het startschot voor haar alles of niets ledenwerf-campagne. De bijbehorende slogan ‘We zitten in de shit, dus word lid’ moet er voor zorgen dat BNN ook na 2005 mag blijven uitzenden. Op dit moment heeft BNN ruim 160.000 leden, maar het is erg belangrijk dat de mensen die nu lid zijn ook lid blijven. Op 1 maart moet BNN het ledenbestand inleveren bij het Commissariaat voor de Media.
Het ziet er dus naar uit dat de omroep kan voldoen aan de eisen van de Mediawet, hoewel er nog wel een slag om de arm wordt gehouden. Om een ruime buffer in te bouwen gaat BNN dan ook de komende tijd low key door met het werven van leden.