De 10 genomineerde adverteerders voor het ‘Gouden Datje’ zijn bekend. Deze publieksprijs wordt door luisteraars uitgereikt voor de leukste, creatiefste, verrassendste opvallendste en/of meest vernieuwende radiocommercial van 2003. Dit jaar wordt de prijs voor de vierde keer uitgereikt.
Een vakjury, bestaande uit Leon Bouwman (Adjunct hoofdredacteur Adformatie),
Simon Neefjes (Managing Director TBWA/Neboko) en Gejus van Diggele (Directeur Tekst & Muziek van Diggele BV) heeft uit ruim 45 commercials tien radiocommercials genomineerd op creativiteit en originaliteit.
Luisteraars van alle bij de ‘PRE’ (Stichting Platform Radio-exploitanten) aangesloten radiostations worden, via commercials, opgeroepen een keuze te maken uit de 10 genomineerde commercials op een speciale website.
De genomineerde adverteerders zijn: KPN Hi, Sire, Stichting Ned. Schoon, Unox Cup-a-Soup, Bol.com, Shell, Citroën, Hans Anders, BMW, en Chello.
Het Gouden Datje zal tijdens het ‘PRE Seminar’ van 26 november worden uitgereikt aan de winnende adverteerder, het creatieve team, het reclamebureau en het media inkoopbureau.
Vorig jaar was adverteerder Bavaria met de commercial ‘Smurfenexcuus’ de winnaar van het Gouden Datje.