Jongerenomroep BNN verwacht eind deze maand voldoende leden te hebben om ook na 2005 te mogen uitzenden, dit schrijft de Gelderlander. Volgens de voorzitter van BNN Gerard Timmer gaat de ledenwerfactie beter dan verwacht en lukt het de komende weken om de rest van de benodigde vijftigduizend leden te werven.
De omroep moet voor 1 januari meer dan 150.000 leden tellen om ook na 2005 binnen het publieke bestel te mogen uitzenden. Begin september stond de teller op honderdduizend leden.
Daarop startte de jongerenomroep de ledenwerfcampagne die één miljoen euro kost. Na ruim een maand zijn er zestienduizend leden bij, meldt de omroep op de site.
“En dan houden we er al rekening mee dat sommige mensen hun belofte lid te worden niet nakomen. Dat getal op de site kan dus nog hoger uitpakken”, aldus Timmer.
De BNN-voorzitter verwacht dat de acties die de komende drie weken op de rol staan voldoende nieuwe leden opleveren om uit de gevarenzone te komen.
Volgens het actieprogramma verschijnt er op 20 oktober een cd met een lied gezongen door Nederlandse artiesten. Bovendien is er 27 oktober een grote ledenwerfshow op televisie. Timmer hoopt dat die avond de grens van vijftigduizend leden wordt overschreden.
“Ik ben nu een stuk rustiger over de kans van slagen dan aan het begin van de campagne. Ik houd natuurlijk nog wel een slag om de arm, maar het lijkt er echt op dat we op eigen kracht voldoende leden binnenhalen en daarmee aantonen dat we over draagvlak in de samenleving beschikken”, aldus Timmer.
Mochten er eind deze maand toch nog te weinig leden zijn, dan heeft de voorzitter nog twee ijzers in het vuur.
Timmer overweegt een actie met het voltallige BNN-personeel en hij heeft een aanbod van drie bedrijven die in hun marketingcampagne aandacht willen schenken aan de jongerenomroep.
“Daar maken we liever geen gebruik van omdat we het op eigen kracht willen doen”, laat Timmer weten.