BNN gaf op 1 september heeft het startschot voor haar alles of niets ledenwerfcampagne. De bijbehorende slogan ‘We zitten in de shit, dus word lid’ moet er voor zorgen dat BNN ook na 2005 mag blijven uitzenden. Op dit moment heeft BNN nog 35.824 leden nodig. Voor de maand oktober staan er nieuwe acties op schema om dit te bereiken.
In de maand oktober zal de campagne heviger worden. Tijdens televisie-uitzendingen zal het beeld op zwart gaan en middenin radio-uitzendingen zal er ruis zijn. De zogenaamde ’tearjerkers’ die als spot zowel op radio als op televisie liepen worden vervangen door nieuwe spots met Katja, Bridget en Ruud de Wild.
Daarnaast zal er op 7 oktober een speciale bijlage verschijnen in de Spits!, de zogenaamde Bad News Newspaper. Ook zullen er commercials te zien zijn op verschillende televisie zenders, en via Sky Radio, 3FM en Veronica FM zal de ledenwerfcampagne onverminderd worden voortgezet. Rond 20 oktober verschijnt er een speciale BNN single gezongen door Nederlandse artiesten.
Voorzitter Gerard Timmer: ‘De start van de campagne is erg goed ontvangen, maar we hebben nog een grote slag te maken. Ik word er pas rustiger op zodra we de 150.000 leden naderen. Maar zover is het voorlopig nog niet. Iedereen móet scherp blijven op het voortbestaan van BNN. Het kan niet zo zijn, om maar een voorbeeld te noemen, dat de kracht achter het succes van de Nederlandse jongerenfilm verdwijnt’.
BNN heeft op 1 januari 2004 150.000 leden nodig om ook na september 2005 te mogen uitzenden op radio en televisie. Wordt dit aantal niet gehaald dan gaat de stekker eruit en verdwijnt de jongste omroep van Nederland. Voor de werving heeft BNN 1 miljoen euro geleend.