NPO 3FM krijgt definitief het nieuw logo dat onlangs uitlekte. Het logo was vanavond te zien in een commercial voor de 3FM Awards op NPO 1. De NPO bevestigt hiermee het bericht van RadioFreak.nl over het nieuwe logo.
Herprofilering 3FM
Eind vorig jaar ging de programmering en het format van de zender al op de schop. RadioFreak wist de hand te leggen op een marktonderzoek naar het nieuwe logo en publiceerde dit begin deze maand. Het blauw in het oude logo is vervangen door zwart. Het logo lijkt tevens op de al bestaande logo’s van de andere publieke radiozenders.
Domien Verschuuren sprak in augustus vorig jaar al over een nieuw logo. “Het huidige logo wordt ingekleurd door Giel Beelen, Coen Swijnenberg, Sander Lantinga, Gerard Ekdom en zelfs Dolf Jansen, Claudia de Breij en Rob Stenders. Het is maar buitenkant, maar met een nieuw logo kunnen we wel nog meer het ‘ons-gevoel’ creëren”, zei hij toen.
Luistercijfers 3FM
De luistercijfers van 3FM zitten al lange tijd in een dalende lijn. De zender hoopt met de nieuwe profilering weer een stijgende lijn in te kunnen zetten. “We gaan bewijzen dat we weer het belangrijkste podium (radio en online) is voor nieuwe en bredere muziek – waaronder urban en dance – en nieuw talent. Waar met liefde voor muziek radio wordt gemaakt”, zei Jurre Bosman deze week in het AD.