Sjors Fröhlich, hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio, vindt NPO Radio 2 een commerciële muziekzender. Dat zei hij vanochtend in het ‘Het Mediaforum’ op NPO Radio 1. “Maak Radio 1 en NPO 1 must-carry, samen met de regionale en lokale omroepen. En voor de rest kunnen mensen kiezen. Moet NPO Radio 2 in de must-carry? Het is een hartstikke leuke zender, maar je kunt ook naar Radio 10 of Radio Veronica luisteren”, zei Fröhlich.
“Ik moet als burger voor Radio 2 betalen, terwijl het eigenlijk gewoon een hartstikke leuke, goede, commerciële muziekzender is”, vervolgde de hoofdredacteur van BNR.
Fröhlich hekelt vooral de subkanalen van de NPO. “Wat mij zorgen baart, is dat je ziet dat de NPO met allerlei plus-kanalen komt die op een domein zitten wat er al is in de commerciële. Je hebt FunX, daar heb je SLAM! voor. Je hebt Sterren.nl, daar heb je 100% NL voor. En je hebt NPO Soul & Jazz, daar heb je Sublime FM voor”, aldus Fröhlich. “Ik vind dat oneerlijke concurrentie, want met publiek geld komen er allemaal nieuwe zenders bij in genres die er al zijn.”
Kritiek op NPO Radio 2 is er de afgelopen jaren vaker geweest. Zo zei Erik de Zwart niet te weten wat er publiek is aan de zender.
Foto: BNR Nieuwsradio