In ‘Hoe is het met?‘ interviewen we dj’s die niet meer op de landelijke radio te horen zijn, maar dat voorheen wel waren.
In 1999 maakte Timon Jacobs zijn debuut bij Radio Noordzee. Bij de zender maakte hij op verschillende tijdstippen een programma. Na de overname door de Persgroep ging Jacobs mee naar Qmusic. In 2011 verdween hij uit de programmering, daarna was hij nog enkele keren te horen als invaller.
Wat doe je nu?
“Ik ben ondernemer en heb twee bedrijven. Het ene bedrijf is Kyudo Events, het boekingskantoor van Qmusic The Party, dj’s en artiesten. Mijn tweede bedrijf is DigiReceptie, een App voor Digitale BezoekersRegistratie.”
Waarom ben je niet meer op de landelijke radio te horen?
“In de 15 jaar dat ik radio heb gemaakt is ook het ondernemersbloed gaan stromen. Dagelijks onderscheidende radio maken in combinatie met twee bedrijven en een gezin was te druk.”
Wat was je mooiste radiomoment?
“Dat zijn er vele, maar de locatie uitzendingen vanuit Hongkong, de sneeuw en het strand met live-artiesten waren altijd super tof om te doen. Een ander moment was 9-11, toen was zo goed merkbaar dat radio en muziek onmisbaar zijn.”
Is er een kans dat we je weer landelijk gaan horen?
“Niet meer als ‘hitdraaier’, die tijd is geweest en kijk ik met plezier op terug. Een programma met de nadruk op leuker leven, meer voldoening en persoonlijk succes staat nog in de ijskast.”
Naar welke dj en/of station luister je nu graag?
“Qmusic staat het meeste aan, de positieve dj’s en vibe met lekkere muziek en natuurlijk het foute uur. Buiten Q blijf ik ook altijd ‘hangen’ bij Gerard Ekdom, Frank Dane en Wessel van Diepen.”
Heeft de radio nog toekomst?
“De combinatie van entertainment, muziek, op vaste tijden consumeren en identificatie met een groot (radio) merk zal altijd blijven denk ik. FM-zenders in deze tijd van snel internet is natuurlijk waanzin.”